Klachten
Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren. Dit kunt u doen door een klachtenformulier in te vullen en te versturen op deze website of een klachtenformulier op te halen bij de assistente aan de balie. De Klachten coördinator neemt de klacht binnen 10 werkdagen in behandeling. Er is ook een mogelijkheid om gebruik te maken van een externe klachtencommissie. De praktijk is hiervoor aangesloten bij een onafhankelijke klachtencommissie. Dit is de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg.
Daarnaast is er in de praktijk een VIM protocol (Veilig Incident Melden). Het doel hiervan is vroegtijdige onderkenning van vermijdbare fouten door praktijkmedewerkers zodat grotere incidenten kunnen worden voorkomen. Door alle praktijkmedewerkers moeten fouten worden geregistreerd op een speciaal daarvoor ontwikkeld formulier. Het ingevulde formulier wordt ingeleverd bij de coördinator VIM en deze zal het bijna incident gaan evalueren met de betrokken praktijkmedewerker. De VIM procedure is belangrijk voor een continu leerproces en voor de patiëntveiligheid.
Publicatiedatum: 26-04-2021